Du kender godt den der situation, hvor du har nogle spørgsmål til et produkt, som du er interesseret i at købe. Og du overvejer også at sende en mail. Men du ved, at der kan gå meget lang tid, inden du får svar på din mail – hvis du overhovedet får svar! Du har på forhånd opgivet at ringe op for at få svar på dine spørgsmål. Som nr. 27 i køen og med en forventet ventetid på 1,5 time, så gider du ikke det. Du har dog en anden mulighed: Du prøver dig frem via den der Live Chat, som shoppen har. Du skriver dit spørgsmål til den, der lige har sendt dig en besked i den der lille kasse, der dukkede op på skærmens nederste, højre hjørne, der siger: ”Hej, kan jeg hjælpe dig? Skriv dig spørgsmål her.”
Nemt at få svar
Du skriver derfor på Live Chatten. Og du kan se, at der bliver svaret. Der er sådan nogle små prikker, der blinker, og som signalerer, at nogen har læst dit spørgsmål. Der går lidt tid. Der går lidt mere tid. Du venter. Kigger på prikkerne, der blinker. Der sker intet. Og så ser du lige pludseligt – på skærmens øverste, venstre hjørne, at der er en besked: ”Vi er ikke live lige nu. Vær venligst tålmodig.” Du springer derfor væk fra den shop og hen til den næste, som har det samme produkt. Og her får du svar på dine spørgsmål. Den shops Live Chat er nemlig live. Og du får korrekte og præcise svar på alle dine spørgsmål.
Godt for webshops
Du behøver ikke at gætte. Du ved, hvilken shop du køber produktet hos. Så hvis du er webshopejer og har Live Chat, så sørg for, at den er live – eller lad være med at aktivere den, hvis der ikke er mulighed for, at kunder kan få svar via den.