Når man er helt ny i jobbet som advokatfuldmægtig i et større advokatfirma, kan man selvfølgelig ikke forvente at få de store og tunge sager at arbejde med. Og for mit eget vedkommende må jeg da også indrømme, at jeg ikke fandt det alt for spændende, da jeg for nogle uger siden fik overdraget en sag, hvor en frisør på Frederiksberg ønskede at stævne en af sine leverandører for at få erstatning for en åbenlys fejl ved et produkt, frisøren havde anvendt i sin salon.
Der var tale om, at frisøren havde brugt et medikament til farvning af hår på et par kunder, og så viste det sig efterfølgende, at de havde fået skadet deres hår ved den behandling, så frisøren var helt overbevist om, at der var en fejl ved produktet, som hun i øvrigt havde brugt gennem flere år uden tidligere at have haft problemer.
Inden jeg ville kontakte den pågældende leverandør, konsulterede jeg min egen frisør i København for at høre, om han i sin salon havde oplevet tilsvarende problemer. For selv om jeg ret naturligt som mand bare får udført en almindelig herreklip, når jeg besøger ham, så ved jeg, at han i sin salon også ofte farver de mandlige kunders hår.
Han var en god hjælp, så jeg følte mig lidt bedre klædt på til at kontakte leverandøren, som straks erkendte, at der var fejl i en leverance af den pågældende farve, og den udenlandske producent havde allerede meldt ud med en erkendelse af sit erstatningsansvar.