Ny terrassevarmer

Det er selvfølgelig ret naturligt, at omsætningen af forskellige varer, vi har i det byggemarked, hvor jeg arbejder, i nogen grad følger med årstiderne. Et oplagt eksempel er januar måned, hvor vi erfaringsmæssigt skal sørge for at have et godt lager af postkasser, for nytårsaften sker der altid det, at en del grundejere får ødelagt deres postkasse af kanonslag eller lignende, og så må de ud at købe en ny.

I den forløbne sommer har vi dog oplevet en tendens, der er atypisk, for erfaringerne fra mange år er, at afsætningen af diverse varer, der har tilknytning til sommeren, helt naturligt er størst i sommermånederne. Men i år har sommeren åbenbart været så kølig, at mange mennesker på forhånd har opgivet at bruge deres terrasse om aftenen, og så har de altså ikke haft lyst til at investere i en terrassevarmer, som ellers er en typisk sommervare.

Men generelt kan vi i forretningen godt mærke, at det på det økonomiske område igen går fremad i Danmark. Salget af boliger er steget markant i år, og det kan vi klart mærke på afsætningen af for eksempel elværktøj. Det hænger nok sammen med, at mange mennesker benytter anledningen til at købe for eksempel en ny boremaskine, når de står med en ny bolig, hvor der skal monteres lamper og billeder.

Efter nogle år med faldende omsætning i butikken er det nu en fornøjelse at se, hvordan det igen går fremad med salget. Og vi kan også mærke, at mange kunder er mere tilbøjelige til impulskøb.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *